Diensten

Ons aanbod..

.. is u te ondersteunen bij moeilijke multidisciplinaire projecten. Denk aan het implementeren van privacywetgeving. Ons aanbod is dat wij alle benodigde kennis in huis hebben om uw projecten op alle terreinen optimaal te kunnen bedienen. We hebben kennis in huis van juridische zaken, gespecialiseerde ICT, security, finance, risk en procesmanagement. Wij hebben jarenlange kennis en ervaring opgedaan bij grote multinationale ondernemingen, maar ook in het MKB. Wij kiezen voor een pragmatische maar grondige aanpak zodat u zich geen zorgen hoeft te maken. Daarnaast kunnen wij na implementatie en uitvoering uw project blijven begeleiden (bijvoorbeeld als extern FG of DPO).

AdValor is een bureau dat anders werkt..

.. dan de meeste bureaus. Een klein multidisciplinair team met de juiste expertises verzorgt een totaaloplossing. De experts hebben jarenlange ervaring opgedaan in advies- en managementfuncties op het hoogste niveau in het (inter)nationale bedrijfsleven. Deze kennis en ervaring is nu gebundeld in AdValor, is omgezet in tools en een standaardaanpak, en wordt in samenhang aangeboden aan een diversiteit aan klanten. De adviseurs van AdValor hebben allen minimaal 15 jaar relevante ervaring en werken zeer efficiënt op basis van eigen tools die zich bij vele klanten al in de praktijk bewezen hebben.

AdValor verzorgt..

..voor u het gehele privacy compliance traject. Daarvoor heeft AdValor een standaard aanpak ontwikkeld waarin door middel van een inventarisatie, vaststellen van benodigde maatregelen en uitvoering daarvan, veelal op basis van een vaste en zeer scherpe prijsafspraak volledige conformiteit aan de wetgeving kan worden bereikt (zie voor meer details onder de menu 'implementatie').

We zijn allemaal CIPP/E-gecertificeerd. Wat dit betekent, kunt u lezen op de website van de International Association of Privacy Professionals, de IAPP.

Privacy

AdValor heeft vele privacyprojecten uitgevoerd in vrijwel alle landen van de EU bij grote en kleine bedrijven. Een volledig project omvat de volgende onderdelen:

  • het uitvoeren van een gap-analyse (nulmeting)
  • het opleveren van een praktische actielijst
  • het uitrollen van een privacyprogramma, waaronder
    • het opzetten van een privacyteam
    • het opzetten van een "privacy awareness"-programma voor medewerkers
    • het opstellen van privacystatements
    • het uitvoeren van gegevensbeschermingseffectbeoordelingen (DPIA's)
    • het uitonderhandelen van verwerkersovereenkomsten (DPA's)
    • het implementeren van gestandaardiseerde procedures (SOP)
  • het leveren van de Functionaris Gegevensbescherming (FG) of Data Privacy Officer (DPO)
  • het vasthouden van het bereikte niveau van accountability door middel van metrics, controls en (pre-)audits.

Het is ook mogelijk om onderdelen uit de bovenstaande lijst af te nemen. Daarnaast biedt AdValor ondersteuning op alle relevante terreinen of om werk uit handen te nemen. Denk hierbij aan het organiseren van een informatiebeveiligingsbeleid en het vormgeven van relevante managementinformatie.
Ook voor ondernemingen in het MKB kunnen wij oplossingen bieden om te voldoen aan de privacywetgeving. Wij maken gebruik van onze gestandaardiseerde toolkits en bepalen in overleg een passende werkverdeling zodat de kosten beperkt blijven.

Audit, scan en nulmeting Right to be Forgotten (art. 17 AVG) Data Privacy Impact Assessments ad. art. 35 AVG (DPIA) Datalekken (art. 33 AVG)
Privacy policy & compliance Privacy statement Privacy by design Rechten van geregistreerden(art. 12-23 AVG)
Technische & organisatorische beveiliging (art. 32 ev. AVG) ISO 27000 Verwerkersovereenkomst of Data processor agreement Binding corporate rules (art. 47 AVG) Privacy Shield
Internationale gegevensverstrekking Data privacy officer - interim DPO services (art. 37 AVG) Training Accountability
Toestemming (art. 7 AVG) Gevoelige gegevens (art. 9 AVG) Opstellen en uitonderhandelen van contracten Werknemers
Data Portability (art. 20 AVG) Verwerker (art. 26 AVG) Verwerkingsverantwoordelijke of Verantwoordelijke (art. 24 AVG) Direct Marketing